Friday, December 31, 2010

N.A.G.A @ D.R.A.G.O.N


Naga atau dragon ni mesti korang pernah dengar kan??
Tapi korang pernah tengok tak betul-betul binatang ni??
Aku rasa takde siapa pun yang pernah tengok menatang ni..tapi macamana binatang ni boleh dikenali serata dunia ni..aku pun musykil..
Hehe..entah la..tibe-tibe je aku nk wat entry pasal naga ni sebab aku nak gak tengok pandangan orang lain tentang naga ni..setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza kan??
Naga ni pulak ade macam-macam aku tengok..ade yang pendek gemok cam pic kat atas tu..
Ade yang panjang kurus cam korang tengok dalam cite dragonball tu..
Kalu korang tengok cite 'How to Train Your Dragon', banyak jenis naga korang boleh nampak..
Naga yang cam kat atas ni paham la aku nape dia leh terbang sebab ade sayap
Tapi yang naga cam dalam cite dragonball tu,macamana dia leh terbang yer?
Banyak jugak orang buat filem gunakan naga yang macam tu..bukan dragonball je..
But still semua jenis naga boleh terbang kan??
Naga panjang ni pun dah macam ular yang boleh terbang..yelar,kalu korang tengok care dia terbang pun cam melingkar sama cam ular..cume naga ni melalui udara, tapi ular tu kt tanah..
Just naga ade kaki tapi ular takde kaki..tu jer..
Aku try check kat wikipedia, dia tulis naga ni mitos jer..dari greek, jepun, china..
Tapi macamana bermulanya mitos pasal naga ni eh??
takkan tibe-tibe ade..macamana diorang boleh terfikir binatang yang macam tu kalu diorang tak pernah nampak kan??korang paham tak maksud aku??hehe..
Sebab binatang tu dah memang terkenal kat mane-mane pun..tunjuk jer gambar naga yang macamana pun, orang still kenal yang tu naga dan bukannya binatang yang lain..
Siapa yang bace ni berilah pandangan korang tentang naga ni..mungkin aku masih lagi kurang ilmu dan ada antara korang yang lebih tau..boleh la kemukakan dan kite bertukar-tukar pendapat..
Mungkin stakat ini dari RoNa untuk entuk entry kali ini..Just check it out for the next entry ok!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...