Monday, January 3, 2011

Sesak......

Sekarang ni budak-budak sekolah dah start sekolah, yang bekerja macam biasa lah pegi kerja..
Maka bila semua pegi kerja,pergi sekolah pada masa yang sama,maka ni la jadinya
TRAFIC JEM..
Takde siapa pun yang suka trafik jem ni..buang masa je..bukan wat ape pun dalam kereta
Sama la macam aku pun tadi..1st time nak pegi fakulti sesak gila
Sampai takde ruang nak pegi kat kaunter..aku tunggu jelar kat luar..
Nak ambik borang tukar kelas..banyak kelas 'clash'
Nasib baik lah kawan aku dah tolong ambikkan borang untuk aku
Malas aku nak bersesak-sesak dalam tu..
Tapi aku pelik la..kenapa la dia tibe-tibe buat jadual macam tu..
Sebelum ni ade 1 je jadual but tengok kite masuk kelas mane..
Ni dia buat 3 jadual, banyak lak tu yang clash..
Bila tanya kat kaunter,marah-marah pulak..
Siapa yang patut dipersalahkan dalam hal ni?
Cubalah kalau dia buat jadual awal-awal,then pelajar pilih jer masuk kelas yang mane..kan senang!
 Semua mulakan hari dengan riang gembira..
Ni bila dah jadi macam ni,pelajar tak hepy, jaga kaunter tak hepy, PA banyak kali kene layan pelajar nak mintak tandatangan, kan dah jadi banyak kerja..
Tapi kate MS ISO 9001 : 2000
Kualiti pengurusan yang terbaik dan penambahbaikan yang berterusan katanya
Tapi sebagai pelajar nak buat macam mane, siapalah kite ni nak bangkang orang atasan
Haa..pastu yang mengejutkan hari ni ade 2 kelas jer..
Tapi yang syoknya, dua-dua kelas ni buat 1st quiz..
Datang dah la kosong,tibe-tibe kene buat kuiz..
Nasib baik diapit oleh orang-orang yang hebat..
Dapat la jeling-jeling sikit a.k.a tiru..hahaha
So, esok pulak mungkin akan melalui hari yang seperti ini..
Nak pergi tukar kelas..
So, if sesiapa yang terasa harap maaf RoNa ucapkan
Tapi harap-harap semua akan berjalan dengan lancar..Amin
Ape-ape pun ikuti perkembangan RoNa dari masa ke semasa k
Check It Out!!

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...